Światowe Dni Młodzieży Sydney 2008

Forum dla wybierających się na WYD08


#1 2008-02-08 22:58:57

padre

Moderator

Zarejestrowany: 2007-10-24
Posty: 24
Punktów :   

nowe wiadomości i odpowiedź na wątpliwości

Witam serdecznie.
Zauważyłem że w ostatnich dniach rozgorzała niezła dyskusja dotycząca naszego wyjazdu. Ze względu na fakt, że wiele osób nie będzie  uczestniczyć w najbliższym spotkaniu postraram sie odpowiedzieć na niektóre wątpliwości.
1. Po przeczytaniu niektórych postów poczułem się jak wyłudzacz pieniędzy i oszust który mami ludzi wyjeżdżających....Przykro  mi jeśli ktoś tak to widzi.
2. Biuro "La Salette" załatwia nam bilety i jest organizatorem wycieczki. Umowa została podpisana ogólna pomiędzy Episkopatem a biurem więc nie posiadam żadnej umowy. Z rozmowy z biurem wynika że linie lotnicze zmieniają pewne ustalenia stąd całe zamieszanie.
3. Koszt biletów to 6500 ( w tej sumie miały być bilety lotnicze do Aiers Rock, jako bonifikata za wykupienie całego pakietu przelotów - linie się wycofały ze względu na ilośc chętnych) oraz wycieczka 1000 (szczegóły poniżej); do tego dochodzi pakiet pielgrzyma 1000. doubezpieczenie 200 oraz koszty pobytu w Australii których nie znamy - tzn. czy będziemy płacić za dodatkowe noclegi i wyżywienie w Melbourne i Sydney.
Nie mogę podać dokładnej kwoty ze względu na to że nie ma żadnych informacji z Australii( do dzisiaj nie mamy oficjalnego potwierdzenia z Melbourne o przyjęciu naszej grupy a jest to okazuje się zupełnie inna rejestracja - o czym nas nie poinformowano)
Do tego niektóre diecezje nagle poinformowały o konieczności zapłacenia za pobyt w ramach dnie w diecezjach o czym nigdy nie było mowy.

4. PLAN WYJAZDU
wylot z Polski (Warszawa) 2 lipca w dwóch grupach (jedna przez Londyn 8.00, druga przez Paryż 8.35)
godziny podaję według czasu miejscowego
I grupa Warszawa 8.00 - Londyn 9.40;
            Londyn 12.45 - Honk Kong 3. 07 godz. 7.25 (czas lotu 11h 40 min)
II grupa Warszawa 8.35 - Paryż 10.55
             Paryż 14.00 - Honk Kong 3. 07. godz. 7.35

cała grupa wycieczka 3 lipca Makao z noclegiem na półwyspie
                               4, 5 lipca zwiedzanie Honk Kongu (z noclegami  z 4/5 i 5/6)

dalej cała grupa 6 lipca o godz. 9.00 wylot z Honk Kongu do Melbourne (przylot godz. 20.30)
od 6 wieczorem do 9 wieczorem sami musimy załatwić  i opłacić sobie pobyt
10 - 14 .07 Dni młodzieży w diecezjach
15. 07 przelot do Sydney w małych grupkach od 7.30 do 14.00 co 15 min samolot
15 - 20. 07. ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY W SYDNEY
20 - 28. 07 załatwiamy pobyt we własnym zakresie
powrót do kraju w dwóch grupach - podział jak do Honk Kongu ale obie grupy wracaja przez Londyn
I grupa Sydney 14.55 - Honk Kong 22.20
           Honk Kong 00.35 - Londyn 6.20 (29.07)
           Londyn 10.40 - Warszawa 14.10
II grupa Sydney 21.55 - Honk Kong 05.25 (29.07)
           Honk Kong 9.45 - Londyn 16.00 (29.07)
           Londyn 17.50 - Warszawa 21.20
5. Nie wiem czy ktoś z was próbował zarezerwować bilety dla większej grupy - wydawać by sie mogło że powinno to być z korzyścia dla podróżujących - nic bardziej błędnego, co potwierdziło się przy naszych rezerwacjach. Rezerwacja dla grupy większej niż 10 ośób jest na długich trasach dużo droższy, stąd biuro podzieliło nas na mniejsze grupki aby móc nam zarezerwować bilety.
Rzeczywiście racją jest że ktoś w tym wszystkim manipuluję ale okazuje się że to nie biura podrózy a linie lotnicze
Taka sama sytuacja jest w innych biurach podróży

6. Kwestie organizacyjne przerosły chyba wszystkich, nawet samych organizatorów, skoro w trakcie wydawania wiz zmienia sie panel rejestracyjny o czym nie informuja organizatorzy. Zmiana jest na tyle poważna że trzeba było wszystkie złożone wcześniej wnioski odebrać, uzupełnić dane w panelu rejestracyjnym i dopiero teraz będzie można je zawieć do ambasady
7. Staram się jak mogę załatwić noclegi i jakis plan na pobyt w Melbourne (6 - 9. 07) i Sydney (21 - 28.07) aby kosztowało nas to jak najmniej. Niestety organizatorzy nie ułatwiąją tego wprost przeciwnie dlatego przykro mi, że niektórzy traktują ten wyjazd jako wycieczkę za którą zapłacili i teraz bedą stawiać wymagania
8. Na chwilę obecną mamy zapłacone za 100 osób bilety w cenie 6500zł, oraz 500zł na poczet pakietu pielgrzyma
9. Nieprawdą jest że nie będziemy mieli biletów. powiedziałem na spotkaniu że rozdam je przed wylotem, a nie że ich nie dostaniemy do ręki
10. Co do potwierdzenia od biskupa - rzeczywiście pojawiła się taka sytuacja aby uniknąć "przypadkowych" turystów, którzy będą chcieli zostać w Australii, jednak nie dotyczy to polski ze względu na to ze wszystkie wnioski przechodzą przez koordynatorów a potem przez Krajowe Biuro Światowych Dni Młodzieży, co jednak nie oznacza ze wizy dostaje się szybko. Proces wizowania idzie bardzo powoli dlatego też zależy mi na tym by jak najszybciej złożyć papiery wizowe.
11. mam nadzieję, ze trochę uspokoiłem co niektórych. jeśli są jakieś pytania do biura to proszę bezpośrednio - namiary sa na stronie www.sdm.org.pl

Offline

 

#2 2008-02-09 16:35:19

aust

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-02-09
Posty: 1
Punktów :   

Re: nowe wiadomości i odpowiedź na wątpliwości

Prosiłbym o informację jaka część poniesinych kosztów i w jaki sposób zostanie zwrócona w przypadku rezygnacji z wyjazdu z róznych powodów - nie otrzymanie wizy ,względy zdrowotne , rodzinne itd.(rosnący koszt wyjazdu może przekroczyć możliwości finansowe wyjeżdżającego). Interesuje mnie na ile czasu przed wyjazdem można to zrobić i jak pozostały czas przekłada się na wysokość zwrotu. Na pewno określa to umowa z biurem podróży ew. z liniami lotniczymi. Należy oczywiście wziąść pod uwagę, że przy takiej liczbie uczestników ktoś w takiej sytuacji może się znaleść. Proszę o szczegółową odpowiedź.

Offline

 

#3 2008-02-09 22:22:18

marek

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-02-05
Posty: 4
Punktów :   

Re: nowe wiadomości i odpowiedź na wątpliwości

Po przeczytaniu odpowiedzi księdza Roberta myślę,że nikt z piszacych na forum nie miał zamiaru go obrazić, a przedstawione watpiwości miały raczej pomóc i wywołać dyskusję na niewyjaśnione tematy niż wprowadzić jakąś nerwowośc i oburzenie. Jeśli chodzi o wyższe ceny biletów dla grup to meślałem że biura podróży właśnie na tym zarabiają a nie odwrotnie. Jeśli bilety kupuje biuro podróży to wzrost kosztów powinien być problemem na lini biuro - linie lotnicze, a rozwiązanie jego to sprawa ich prawników i umów przez nich zawartych(na pewno są od tego ubezpieczeni), a poza tym kurs złotego do innych walut pozwalał liczyć na obiżkę cen lub co najmniej na ich stabilność. Jeśli Episkopat zawarł umowę(myślę że powinna być do wglądu!) i w niej obiecano to co nam przekazano to możemy poczuć się oszukani. Nie piszę tego aby kogoś obrazić tylko aby jasno przedstawiono uczestnikom o jaki układ chodzi. Myśle,że odsyłanie uczestników z pytaniami bezpośrednio do biura podróży to co najmniej jakieś nieporozumienie, my nie wpłcamy im pieniędzy, nigdy nie widzieliśmy ich przedstawicieli, nie mamy nawet do wglądu umowy z nimi a zrzucanie odpowiedzialności na innych jest trochę nie na miejscu. Co do stawiania wymagań, myślę,że kwota jaką płacimy nie jest niska, a nie upominamy sie o nic ponadto co nam wcześniej obiecano! Liczymy na zdolności organizacyjne księdza Roberta i myślę, że się nie zawiedziemy, jednak im mniej niedomówień tym lepsza atmosfera w grupie i szansa na lepsze przygotowanie do SDM. Pozdrawiam i liczę na rzeczową dyskusję na forum.

Offline

 

#4 2008-02-12 14:47:35

eldorado142

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 9
Punktów :   

Re: nowe wiadomości i odpowiedź na wątpliwości

1. pytanie > na spotkaniu powiedział Ksiądz ze do końca marca należy wplacic 1000 zl ... czy to dotyczy wszystkich? jaki musi być stan końcowy konta do konca marca?

2. propozycja > w celu usprawnienia organizacji grup na samym lotnisku mysle ze warto bylo by wprowadzic oznaczenie bagazu glownego jakims charakterystycznym logo wspolnym dla celej poznanskiej grupy, taki "znak rozpoznawczy" znacznie ulatwi odbior bagazu w miejscu przylotu, ... metoda ta jest juz sprawdzona przeze mnie i grupe z ktora zazwyczaj podrozuje na trasach transkontynentalnych. wtedy kazdy dba o to, by ilosc walizek sie zgadzala, no i ilosc pasazerow oczywiscie kazdy bierze jakakolwiek oznaczona torbe nie szukajac tylko swojej; przy tak duzych lotniskach, jak np. Paryz, Hong-Kong czy Melbourne/Sydney bedzie to nawet wskazane tym bardziej że są to miejsca przez które bedą się przemieszczać też inne grupy pielgrzymów, turystów, etc.

czekam na opinię na ten temat

aaa jeszcze coś...


> > > czy ktokolwiek z naszej grupy poznanskiej zamierza zabrac ze sobą kamere ... miło byłoby mieć pamiątkę w postaci płytki z filmem, odpowiednia muzyką, ewentualnie narracja ... < < <

prosilabym o dyskusję na ten temat

Ostatnio edytowany przez eldorado142 (2008-02-12 14:51:56)

Offline

 

#5 2008-04-13 09:47:22

padre

Moderator

Zarejestrowany: 2007-10-24
Posty: 24
Punktów :   

Re: nowe wiadomości i odpowiedź na wątpliwości

Witam.
Zapraszam na kolejne spotkanie naszej grupy w niedzielę 27 kwietnia 2008 o godz. 19.00
na dzień dzisiejszy najbardziej palące sprawa to rozmiary potrzebne do zamówienia pakietu polskiego, który muszę wysłać do 20 kwietnia. Dlatego przyjmuję zgłoszenia mailowo do 18 kwietnia!!!!!!

przedstawiam formularz zamówienia. Formularz ten posiada dwie części.

Pierwsza część formularza dotyczy elementów stałych, które otrzyma każdy polski uczestnik ŚDM. Elementy te (kamizelka z polaru, bluzka damska lub t-shirt oraz kapelusz) opłacone są w ramach wpłacanej na poczet pakietu polskiego kwoty 70 zł. Dziewczęta mają w opcji pakietu polskiego możliwość wyboru pomiędzy bluzką damską a t-shirtem.

I. PAKIET PODSTAWOWY – 70 zł/komplet
(dla każdego uczestnika: 1 polar + 1 (bluzka damska albo T-shirts) + 1 kapelusz

w zamówieniu prosze podać produkt i rozmiar, jeśli zamawiacie coś z drugiej części wówczas jeszcze raz produkt, rozmiar i ilośc sztuk

ASORTYMENT
Kamizelka męska (polar)    M, L, XL, XXL   
Kamizelka damska (polar)    S, M, L, XL   
Bluzka damska z logo (długi rękaw) S, M, L, XL   
T-shirt z logo (krótki rękaw)    S, M, L, XL, XXL,    
Kapelusz (z haftem na froncie)    M, L, XL   

TABELA ROZMIARÓW
KAMIZELKA MĘSKA
    M    L    XL    XXL
Długość     68    71    74    77
Szerokość    56    58    60    62

KAMIZELKA DAMSKA
    S    M    L    XL
Długość     59    62    65    68
Szerokość    50    52    54    56

BLUZKA DAMSKA
    S    M    L    XL
Długość     58    61    64    67
Szerokość    44    46    48    50
Długość rękawa    58,5    61    63,5    66

T-SHIRT
    S    M    L    XL    XXL
Długość     71    74    77    80    83
Szerokość    52    54    56    58    61
Długość rękawa    24    24    25    26    26,5


Druga część formularza umożliwia zamówienie przez uczestników dodatkowych elementów pakietu dostępnych na liście. Proszę zwrócić uwagę, że obok elementów stałych istnieje możliwość dokupienia także jednego elementu extra, a mianowicie t-shirta z dużym wielokolorowym nadrukiem. Dzisiaj na stronie internetowej jest jedynie wstępny projekt tego t-shirta, ale już w przyszłym tygodniu będzie właściwe zdjęcie. W rzeczywistości wygląda to naprawdę super!

Polecamy, aby zachęcić uczestników do zamówienia i nabycia dodatkowych koszulek czy kapeluszy. Dodatkowe koszulki mogą być przydatne w czasie dłuższego pobytu i jedna koszulka może nie wystarczyć. Kapelusze to dobry element do wymiany z młodzieżą z innych krajów, itd., itp. Gwaratntujemy dobrą polską (nie chińską) jakość wykonanych produktów. Wykonuje je firma, która m.in. robiła podobne rzeczy na Igrzyska Olimpijskie w ... Sydney! W opisie podane są także charakterystyki poszczególnych materiałów użytych do wykonania pakietu.

II. ZAMÓWIENIA DODATKOWE
Płatne dodatkowo według cen podanych w tabeli /najpóźniej do 8 maja/

ASORTYMENT
Kamizelka męska (polar)   
                M    32 zł   
    L    32 zł   
    XL    32 zł   
    XXL    32 zł   
Kamizelka damska (polar)   
                S    32 zł   
    M    32 zł   
    L    32 zł   
    XL    32 zł   
Bluzka damska z logo (długi rękaw)   
                S    21 zł   
    M    21 zł   
    L    21 zł   
    XL    21 zł   
T-shirt z logo (krótki rękaw)   
                S    17 zł   
    M    17 zł   
    L    17 zł   
    XL    17 zł   
    XXL    17 zł   
Kapelusz (z haftem na froncie)   
                 M     20 zł   
     L    20 zł   
    XL    20 zł   
T-shirt z kolorowym nadrukiem   
               S    17 zł    
               M    17 zł   
    L    17 zł   
    XL    17 zł   
    XXL    17 zł

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bn-studia.pun.pl www.13clan.pun.pl www.minecraftplx1.pun.pl www.stronagildii.pun.pl www.skawina.pun.pl